perbezaan orang kapel dengan orang single

Orang kapel - tak boleh berjauhan dengan handphone. Kalau boleh 24 jam pegang hp tu. Makan dengan hp, tido sebelah hp..kalau boleh tengah melepas pun pegang hp gak.
Orang single- handphone letak sepah-sepah..atas peti sejuk, bawah katil dll. Handphone mati 2 hari pun buat dek je. 

Orang kapel- handphone sentiasa ada kredit. 
Orang single-handphone dah 10 bulan tak topup..tunggu expired date baru nak topup agaknya. HAHA

Orang kapel- suka menyendiri sorang2..dok berangan-angan atas katil..banyak menghabiskan masa dengan tepon sendiri berbanding keluarga.
Orang single-suka menghuha-huha..berborak2 dengan keluarga..tgok tv..main2 ngan adik

Orang kapel- suka berjiwang tak tentu pasal kat Facebook, twitter dan orang malas nak layan.
Orang single-sesekali nak jugak jiwang2 kan? tup tap tup tap..ramai pulak yg dok heran. Lu ingat lu sorg je ke pandai jiwang? :P

Orang kapel- cenderung menjadi stalker yg sangat hebat di Fb, twitter dll. Stalk si bf/gf kot2 si dia curang ke kan?
Orang single-pandai jugak stalk orang tapi rasanya tak sampai tahap gaban macam org kapel. 

Orang kapel- kerap tido lambat disebabkan calling2 dengan yg tersayang.
Orang single-tido lambat sebab tgok movie, main game dll.

Orang kapel- bila dapat mesej--->tak heran pun, setiap 1 minit mesej masuk.
Orang single-bila dapat mesej---> laju2 cari tepon..kot2 ada lelaki/perempuan nak msg an? sekali tgok2 maxis/celcom bagi msg. Ciissss *foreveralone

Orang kapel- tak ramai sangat kawan (kalau pompuan laa)
Orang single-kawan sebanyak yg tidak. Baik laki baik pompuan.

Orang kapel- papehal sume buat dengan pasangan masing2. Katalah satu tempat belajar dengan pasangan..makan sama2..pegi kelas sama..pokoknya buat apa2 semua dgn org yg samalah.
Orang single-ari senin usrah dengan geng surau..selasa pegi karaoke dgn coursemate..rabu lepak tgok bola dgn rumate. Nampak tak? Gila bapak ramai punya kawan..ari2 lepak dengan org berbeza. 

Orang kapel- jaga penampilan kasi cun/hensem kaw2 punya demi pasangan masing2.
Orang single-buat tak heran je..buat nak lawa2..pakai bedak pun dah cukup bagus. HAHA

Orang kapel-selalu berpenyakit hati..makan hati..mana taknyaa..asyik risau pasangan masing2 curang atau ada yg lain/ tak boleh biar diorang ramai sikit dgn yg lain jantina. 
Orang single-selalu bahagia, ceria seolah-olah baru dilahirkan semula. Tak risau pasal apa2..pikirkan diri sendiri je.

Orang kapel- nak pergi mana2..pegi dgn sapa..kena report dulu kat pasangan.
Orang single-nak pergi mana2..lantak aku lah! bebas2~ haha.

Orang kapel- selalu bf/gf pegang password fb..kadang2 tolong mainkan sekali. Remove org2 yg tak patut.
Orang single- Facebook aku sorg yg punya! Nak menggatal dgn sesapa pun lantak aku lahh. Kau ado?

Orang kapel- sentiasa ada yg temankan..Untunglah ada yg sayang!
Orang single- kadang2 sunyi jugak. Forever alone. Takpe at least aku ada Allah :)


Rasanya daripada lists kat atas ni korang boleh tau kot aku yg mana satu. Saya single! haha. Macam promote diri la pulak. Memandangkan umur aku yg semakin tua ni..emosi agak terganggu jugak bila dihujani soalan2 sensitif pasal teman lelaki. Memang aku takde teman lelaki lagi tapi InsyaAllah satu hari nanti aku ada suami. Senntapppp tak? HAHA. Kalau kau bercinta sebab sunyi baik tak payah la der..aku hanya akan bercinta bila aku dah bersedia satu hari nanti. Yelah, diri sendiri pun tak terurus nak jaga org lain. Memang tak ahh. Jodoh itu rahsia ALLAH! Semuanya Allah dah tentukan. Sabar dan berdoa ye. Hehehe. Renung-renungkan lah! 


Agak2 apalah future husband aku tgah buat sekarang ni? hmmm ^^

ada lagi tak lelaki macam ni? bertuah la kalau dapat suami macam ni. ekeke


Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda disini. thanks. :)

Popular posts from this blog

Matrikulasi VS Asasi

Rupa VS Personaliti

COMMON SENSE